reklama

Vianoce aké si zaslúžime

Včera som bol v Hradci Králové v obchodnom centre Futurum. Išiel som na tretí diel Hobita. Prečital som Silmarillion, Nedokončené príbehy, Pána prsteňov i Hobita. Tolkien preniesol do svojich kníh múdrosť, varovanie a morálne poučenie. Prišiel som si užívať advent a prežiť tento príbeh aj na filmovom plátne.  Nečakal som, do akého šialenstva som prišiel. V celom obchodnom centre nebolo volne jedine parkovacie miesto, po trojpodlažnom parkovisku sa posunoval had automobilov, o každé uvolnené miesto sa viedli ťažké boje. Všade stres, fronty, rozčúlený lúdia, nešťastné deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol som v kľudu, no všetkých kolem so ľutoval. Bez problémov sa pre mňa otvorilo parkovacie miesto. V kľudu som prešiel cez preplnené eskalátory do kina. Film bol opäť skvelý. Nebol to len efektný sled trikov, bojových scén a tupého zabíjaní.

Kto chcel, uvedomil si tak ako ja, čo nám chcel Peter Jakson spolu s Tolkienom povedať. Uvedomil som si ten kontrast, medzi tým, čo sa odohráva za múrmi sála, čo na plátne a čo treba na územiach bývalej Mezopotámie. Ako zdanlivo ďaleko a zároveň blízko sa v reálnom svete odohráva to, čo na plátne. Riady obyčajných ludi bojujúcich o hole životy, o životy žien a detí. O holú existenciu. Váľka, ktorú rozpútala závisť, sebectvo a šialená túha po moci. Každého môže postihnúť, každý môže podľahnúť, stačí maličkosť, stratiť vieru, zabudnúť kto som, zabudnúť na druhých, zabudnúť na cit, na lásku ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Tu sa odvíjal svet Stredozemne, tu stály na jednej strane sily zla a na druhej strane boj o prežitie. Sila lásky obetovať sa pre druhého, sila viery vo spravodlivosť, slobodu a šťastie.Zomrieť slobodný a šťastný, obetovať život pre druhých, pre tých, ktorých milujem, ktorých mám rád.

 

Toto sú moje Vianoce, toto je ich posolstvo. Preto som šťastný a bez stresu. Preto nepotrebujem drahé darčeky. Moje Vianoce sú príbehom a láske, viere a nádeji, o sebaobetovaniu. Toto ma robí šťastným. Žijem pre druhých aj keď im niekedy nevedome ubližujem, mám rád druhých, viem milovať a priznávam, som aj sebecký. Ved mať rád druhých mi robí dobre a mať sa dobre je trocha sebecké :-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Tam, za múrom kina bolo veľa nešťastných, vystresovaných a neslobodných ludí, ktorí zabudli na Vianoce. Ktorí lásku a šťastie nahradzujú peniazmi a pretvárkou. Nie všetky, no veľa. Myslí si snáď, že narodenie Ježiša Krista zorganizovala nejaká marketingová agentúra ? 

Petr Skála

Petr Skála

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Věčný rebel, který se učí od druhých, ale vše si dělá podle sebe. Mám rád přírodu, především hory. Zajímá mne astronomie a kvantová fyzika. Čtu sci-fi, fantasy, knihy o historii. Oblíbené filmy - Star Wars, Star Trek, Vesmírná Odyssea 2001. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu